Op 6 juli 2016 heeft ExperiCom een kennissessie georganiseerd met als thema een ‘Sprong naar de toekomst’ in de wereld van communiceren en samenwerken. In vijftal sessies zijn diverse thema’s uiteengezet door verschillende sprekers van ExperiCom, Microsoft, Interchange, Informaxion en Transavia. Samen met 25 relaties/klanten hebben we een succesvolle en interactieve middag in het Center of Innovation van Microsoft in Schiphol ervaren.

De wereld om ons heen verandert razensnel. De manier van communiceren, samenwerken en het ontsluiten van informatie verandert mee. We leggen sneller en op een andere manier verbinding met elkaar. Organisaties moeten mee in deze verandering. Dagvoorzitter Freddie Berendsen (ExperiCom) introduceerde de themasessies en sloot ze vervolgens af met enkele vragen vanuit het publiek. Bijgestaan door Herold Janssen (ExperiCom) als Twitterkanon, fotograaf en vragenverzamelaar via WhatsApp.

IMG-20160706-WA0003

Walter van Zonsbeek en Claudia Vermeulen (beide ExperiCom) gaven hun beeld op veranderende klantinteractie en (exponentiële) organisaties.
Rogier Swarts en Thijs Janssen (beide Microsoft) namen ons mee in de modern workspace, waarin big data ons inzicht geeft in hoe we slimmer kunnen werken in plaats van harder.
Tijdens de break was er tijd voor persoonlijke interactie maar ook een demo van de Microsoft Surface Hub, het samenwerken 2.0 platform.

John Mollema (ExperiCom) gaf vervolgens een terugkoppeling van de concrete ervaringen en resultaten van de zoektocht naar de werkplek 3.0 voor ambulante zorgmedewerkers. ExperiCom heeft via een programma met 4 zorginstellingen deze zoektocht doorlopen. De praktijk blijkt complexer en weerbarstiger.
Harold Speeks (Interchange) en Walter van Zonsbeek (ExperiCom) hebben volgens Office 365 Cloud PBX en de samenwerking met Contact Centers uit de doeken gedaan.
Christian Sinke (Informaxion) heeft de groei en voordelen het interactiemedium WhatsApp in contactcentra uiteengezet via diverse klantcases. Jerry Downing (Transavia) vertelt het succesverhaal bij Transavia over de inzet van WhatsApp als kanaal. Meer dan 50% alle verkeer verloopt momentaal al via WhatsApp. Verder geeft hij diverse do’s en dont’s.

Na afloop was er bij een hapje en drankje voldoende tijd om ervaringen en kennis uit te wisselen.

Hieronder een fotocollage.

IMG-20160706-WA0005  IMG-20160706-WA0063

IMG-20160706-WA0047 IMG-20160706-WA0037 IMG-20160706-WA0015 IMG-20160706-WA0027 IMG-20160706-WA0023 IMG-20160706-WA0013 IMG-20160706-WA0004

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG-20160706-WA0033IMG-20160706-WA0004IMG-20160706-WA0064